Föredrar telefonsamtal före sms!

Sen när vart det okey att höra av sig enbart via sms?, speciellt om man avtalat att träffas eller dyl.
SMS; hej, jag kan inte träffas idag jag är .... puss & kram
           hej, jag hör av mig senare måste iväg på ....
           hej, förlåt att jag inte hörde av mig igår jag va tvungen att ...

You know what don't bother!
Har man så pass mycket av sin personlighet att dölja att man inte är hurtig nog att höra av sig med ett telefonsamtal? Har man brist på tillit i vänskapen eller tar man sin vänskap för givet? Visst förstår jag om man har feber och legat hemma hela dagen, men om man har varit i skolan eller på jobbet och pratat med en bunt bekanta eller främlingar?

När det kommer till mina riktiga vänner så vet jag att sms är en sista utväg, men halvdana vänskaper som präglas av sånt förblir alltid bekanta eller slutligen främlingar.

Av era riktiga vänner, förväntar ni er ett samtal eller räcker det alltid med ett sms för att behålla tilliten?







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0