Atlanta

Nu har jag äntligen fått det efterlängtade samtalet fån älsklingen om att han äntligen har det bra.
Han åkte nämligen till Atlanta Geogria för 3 dagar sedan, och hotellet som han hade bokat in sig på till skolstart, såg bra ut på bilder och verkade vara helt okej ställe att bo på i några dagar, men när han väl var framme låg det i Atlantas värsta område och han hade hemlösa överallt utanför rumsdörren, vilket säkert skrämde honom väldigt mycket, det är inte drömsituationen att hämna på ett sånt ställe första dagen man åker till USA.
Han berättade nämligen att han aldrig har sett nåt liknande i Sverige, trots klasskillnaderna i Sverige lever vi i ett någorlunda tryggt samhälle där hemlösheten och fattigdomen inte knackar oss på dörren. Men nu har han checkat in på ett finare hotell mitt i stan och det får kosta va det vill för det är värt alla pengar man har för att slippa bli erbjuden alla sorts konstigheter såfort man kliver utanför sitt hotellrum.
För mig känns det så konstigt att höra honom uppleva sånt medan jag sitter hemma och inte kan göra någonting åt det, men han klarar sig nu, han är trotsallt 25 :D
Nu vet jag iaf vart jag inte ska åka på min utlandstermin nästa år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0