Lördagsmarknad, Utomlandskänsla minuter från hemmet!!


Gårdagens morgon tillbringade jag på Jönköpings lördagsmarknad, solen sken och stämningen var helt underbar.



Denna marknad finns på plats varje lördag och är väldigt nära där jag bor. Här kan du hitta allt från underkläder, väskor, klädesplagg till olika kryddor, Tésorter, färskpotatis samt frukt och grönt.








Perfekt ställe att gå tillbringa morgonen på, därifrån handlade jag hem potatis och även jordgubbar som fanns på varanan återförsäljares bord. Allt doftade gott och fräscht, man såg hur färska frukterna och grönsakerna var då de såldes av bonden som hade skördat de, helt utan mellanhänder.

På den här marknaden fick jag en skön och behaglig känsla, känslan av att handla fritt och föra dialoger istället för att bara sträcka fram icakortet och säga hej, hela processen blev mer personlig vilket uppskattas emellanåt, hos mig iallafall.



Kan Jönköping kännas mer som utomlands, med piren, marknader och uteserveringar?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad härligt! Kan du inte i nästa blogginlägg skriva vart marknaden är, vilken gata osv? hade varit kul o kunna gå dit.

2008-06-01 @ 23:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0