När tankar kolliderar?

Idag kändes det riktigt tungt i huvudet. Snart har man tenta & man har helt förträngt att man inte får ha med sig sina kursböcker?! Det är inte alls långt kvar till sommaren, men det känns som om jag bara vill blunda & vakna upp någon annanstans än här. Ingen skola, ingen stress, ingen panikartad känsla som inte vill försvinna. Jag vet inte vad man ska göra för att orka hålla mig vaken dem 2 ½ veckorna som är kvar innan jag åker hem, men det blir stenhårt pluggande som gäller. Det är sista prövningen innan man får ta lite ledigt.

Jag rekommenderar ingen att ta lätt på plugget i högskolan/universitet, med det menar jag inte att man ska sitta och rå plugga hela tiden för i slutändan är det den med välbalanserade prestationer & mest ork som kommer känna mest glädje efteråt & vara mest eftertraktad. Det gäller att hänga med från första början, att lära sig fördela & låta huvudet hänga med. Prestationsångesten och stressen som framkallas går inte alltid bort, man måste lära sig att hantera den innan den kommer. Till er som ännu inte börjat studera på högre nivå men planerar, va rädda om er själva, det gäller att ha energi till resten av sitt liv också.

Nästa termin kommer att skötas med nya tyglar & nytt upplägg, jag har lärt mig så enormt mycket av mitt första år. Men nu vill jag bara att sommaren ska komma, för den är inte riktigt här förräns man kan riktigt njuta av den känns det som.

Jag önskar alla som har sina sista tentor, lycka till!
Efter ett helt års studier förtjänar man lite ledighet i värme och sol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0