19:10

Jag har inte alls kommit långt med plugget men panikkänslan börjar krypa fram och då brukar jag sätta igång och hålla på ganska intensivt för en kort stund iaf.

Som jag sa tidigare försöker jag alltid hitta på annat att göra för att undvika plugga, vilket ni kanske märkte genom att jag bloggade om veckans musikvideo vilket jag inte har gjort sedan förra året i princip.

Under tiden jag har suttit framför datorn har jag läst lite dikter på nätet och hittade en som jag fastnade för direkt. Och som jag var tvungen att blogga om.

Det gör ont ända in i ryggmärgen.
Det gör så ont att tårarna bara springer iväg från mig.
Det gör ont när jag inte längre blir hörd, det gör ont när jag inte längre blir sedd, när jag bleknar i dina ögon, mer och mer för varje dag. När alla andra glittrar och jag är som en grå skugga i ditt liv, då gör det ont.
Det gör ont när jag hör att jag inte betyder något längre.
Det gör ont när mitt liv inte går vidare.
Det gör ont, så ont att jag inte känner något längre, så ont att det har bedövat min själ, så ont att jag inte alls känner längre.


Nu ska jag göra ännu ett försök att plugga.





Kommentarer
Postat av: Anja

Den var vacker. Man blev lite tagen av den ;)

2008-11-17 @ 21:45:47
URL: http://anjajohansson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har du själv skrivit den ? :O

2008-11-23 @ 21:46:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0