Evighetspromenad.

Idag har jag tagit världens promenad. Destination Råslått--> Solåsen, Solåsen---> Råslätt. Man följer bara buss slingan till kämpevägen och svänger av till höger vid rondellen och fortsätter att gå en bit:

Man kan ju undra varför jag valde att promenera, men det var rätt så fint väder och när man har sällskap så kan det inte bli fel. Jag kan tala om för er att det är väldigt uppfriskande, men man bör ha en viss kondition och vilja för att orka. Man märkte dessutom att det var många som funnit sig upp på cykeln igen- kanske ska skippa månadskortet och satsa på att paddla pedaler istället?!

Första stoppet var vid Charlies Häst & Hund Butik (Oskarshallsg. 14), eftersom att jag har två hundar kan det aldrig bli fel att kika efter nått kul att ta med sig hem. Dem hade mest hästsaker men en del hundsaker, mest spännande var nog Kyra.K's kollektion av hundtäcken.

Jag måste ändå säga att som en tidigare hästtjej fanns det en massa saker därinne som var riktigt snygga. Bl.a knähöga strumpor med shackrutor, snygga handskar i skinn med olika foder och sen riktigt snygga stora väskor som man kan ha till att resa med. Mycket av dessa grejer märker man inte av att det är till ridning eller häst plus att det är så mycket bättre kvalitet (talar utifrån egen erfarenhet). På övervåningen hittade vi en massa skor från Tretorn plus en cool väska från Tretorn i resestorlek.
(Väskan kostar 999:-) Båda hundarna fick varsitt tuggben och varsin knytboll.
Sen bar resan vidare till ÖB där jag jag faktiskt inte hittade så mycket trots att man alltid brukar göra det. Enda köpet där vart faktiskt schampoo och balsam från Naturelle med kokos lukt och vem vill inte lukta kokos?10:-/st.
Bargin!

Enda anledningen egentligen till att jag ens hamnade i Solåsen områden är för att S berättade att det fanns studsbollar i olika storlekar på Ica Maxi och nu var det så att innan julen så tappade jag bort min hunds älsklings studsboll. Så mitt dåliga samvete förde mig hela vägen till ICA Maxi där jag både registrerade mig för bonuskort och självscanning när man handlar och givetvis på vägen ut matade jag in 3 stycken guldtior i en studsbollsmaskin. Dessutom så köpte jag och mitt sällskap oss varsina majblom kransar.

Studsbollar & Majblom kransar
Promenaden behövde jag, kanske borde ha valt ett par andra skor typ promenadskor! Alla saker som tillkom vet jag inte om jag behövde, men hundarna vart ju superglada så då blir man ju själv rätt glad. Nu när man kom hem önskar man att man bara kan luta sig tillbaka i soffan och slappa lite. Tyvärr ser inte verkligheter ut som sådan så då sitter man med näsan i sina skolböcker igen.!

©
Glöm inte att allt i texten liggen i Jönköping så ni inte går och irrar bort er i en annan stad!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0