Fästing vaccinering på gång

Nu ropade mamsen på mig nyss och sa att du ska komma upp till mig imorgon och bli vaccinerad.
*Stor klump i halsen.

 Jag är så nål rädd så det inte går, men jag får väl bita ihop. Med en mamma till sjuksköterska kan man inte vara så feg som jag. Det smärtar aldrig att vaccinera eller att ta blodprov eller liknande, men dem där nålarna skrämmer bokstavligen skiten ur mig! Jag skyller på sjuksystern på min mellanstadieskola som stack nålen i mig för att vaccinera mig men körde in nålen rakt i en muskel och samtidigt förstörde en del blodkärl som gav mig ett stort blåmärke. Ni vet dem där rutinmässiga vaccinationerna man tog när man var liten.

Hur som helst så är det ett fästing vaccin som jag ska ta. Men men man vill ju inte gå och få borelia över sommaren eftersom att jag är ute pass mycket med hundarna i högt gräs.

 Är det någon som tänkt på att vaccinera sig mot fästingar?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0