Latinamerikans dans Vs. Modern dans?

Jag har hälften latinamerikansk blod i mig & jag vet inte hur många gånger jag har fått höra -Men då kan du väl dansa alla latinamerikanska danser? Nej, kära vänner så är det inte. Okey, visst måste jag medge att jag kan grundstegen & lite till men tar någon tag i mig så fumlar jag bara runt som en trasdocka.

I Jönköping finns det en del träningscenter, men till nästa termin så har jag tänkt att göra någonting mer än bara gå på gym. Medborgarskolan arrangerar dans kurser som inte alls är speciellt dyra, det gäller bara att vara ute i tid så man får plats i gruppen. Nu är det så att jag inte alls tänker välja bort antingen latinamerikanska eller moderna dansen, utan jag tänkte gå på både &. Jag har problem med yrsel som jag beskrivit i tidigare, balans övningar skall tydligen göra susen enligt min mor sjuksköterskan som rådfrågat sina doktorer på jobbet. Perfekt med Modern dans komb. med Latindance.

Kanske ska skall välja till en tredje och skippa gymmet? Vad sägs om Street Dance.

Kommentarer
Postat av: Fia

jag dansar street jazz, och jag kan rekommendera det sjukt mycket till dig om du vill börja dansa.. jag ska själv börja dansa dancehall som också är skiitkul :) kram

2008-05-20 @ 12:47:30
URL: http://bergden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0