Mio min Mio - Christian Bale?

Igår hade vi en Astrid Lindgren filmkväll! Bröderna Lejonhjärta & Mio min Mio som man inte har sett på år och dagar. Jag älskar de gamla sagorna som hon skrivit och filmerna som gjorts. Men alla är allt för hurtiga i filmerna, perfekt för småbarn som ska höra välvårdat språk utan svordomar och annat. Nu till sak!

Christian Bale spelade Benke/Jum-Jum i Mio min Mio!

Han kan inte ha varit mer än 13/14 år då. Dem spelade ju in delar av Mio min Mio i Vasastan - I Matteus-skolan & Observatiorie Lunden. Helt sjuk. Jag bott här i närmare 22år utan att veta om det, trots att jag har sett filmen förut. Han är ursprunligen från England och det syns tydligt att han fått så lite repliker som möjligt men är med en hel del i rutan. Kommentaren var oundviklig - Man kan se redan då att han skulle komma att bli en god spelade när han blev äldre. Hello Bruce Wayne aka Batman.

För er som inte sett filmen eller inte minns tycker jag definitivt ska ta och se den! Christian Bale är en sockertopp.

Har vi en annan gammal svensk film med en känd utländsk skådespelare i?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0