Home sweet home..


För drygt ett år sen hade jag aldrig gissat på att jag skulle kalla Jönköping för mitt hem.
Men det har jag gjort, jag har vid flera tillfällen sagt att
-Det där har jag hemma.
- Ja men gå o hämta det då.
-Nej, asså HEMMA i Jönköping!!!

Ändå har jag bott i Göteborg under sommaren och klarar det finfint hittils, förra veckan var jag och min mamma uppe i Jönköping på en lägenhetsvisning, lägenheten var inte lika centraltbelägen som min nuvarande men var betydligt större till ytan och var faktiskt som en aldelles riktig lägenhet med separat kök, vardagsrum och sovrum, lägenheten var som sagt perfekt och jag tackade ja på direkten.

De ska även totalrenovera lägenheten så jag fick välja nya tapeter till alla rum, nytt golv, nya köksluckor, nya garderobsdörrar det kan bara inte bli bättre, inte nog med det så står lägenheten tom en månad så jag slipper betala dubbelt och under tiden renoverar de så allt är nytt o klart när jag väl flyttar in, ett stort plus och kanske t.o.m orsaken till att jag sökte lägenheten är/var att jag blir granne med T och bara det är WWooohooo.

Efter visningen åt jag och mamsen på piren då solen sken och allt var bara underbart.
God mat och småplanering inför den kommande flytten, där vi tog upp alla möjliga tänkbara inredningsalternativ, det tyckte jag var jätte kul och det är sånt mamma är så bra på.






Lite smått o gott från salladsbuffén.



Kycklingfilé med potatisgratän, Mumms!!

Mamsen beställde sjötunga med potatis och svampsås, hon var nöjd.


 





Hörs <3

Kommentarer
Postat av: Minna

Wiie va kul för dig, jag blir inte sugen på att komma ner och hälsa på.. inte alls (:

2008-07-03 @ 13:42:05
URL: http://minnukka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0