.Mitt framför näsan på mig.


I flera veckor har det funnits en frustration inom mig över att jag inte kunde minnas namnet på en Tv Serie som jag brukade titta på runt år 2005. Totalt onödig information att minnas men när du vill minnas det som mest då kollaborerar inte hjärnan med viljan eller så slår det ena ut det andra.
 Jag har letat överallt på nätet som jag kunnat tänka mig hitta det och spenderat dyrbar tid på letandet. Idag slog det mig Desperate Housewives, visst var han som spelade Susans ex man (Karl) med i den här Tv Serien. Så jag gick in och tittade på imdb.com där fanns den! POINT PLEASANT. Men inom mig eldades det med ved. Skådespelare som varit med i Point Pleasant har varit gästskådespelare i många av dem Tv Serier som jag nu idag tittar på. One Tree Hill, Womens Murder Club, Shark & självklar Desperate Housewives! 
 Förut kunde jag tycka att det var okey att korttidsminnet fallerade lite, men långtidsminnet! Vad är det för fel på mig? Här har jag suttit och varit frustrerad över namnet på en Tv Serie och försökt hitta ledtrådar för att kunna lägga den onödiga frustrationen bakom mig och hela tiden har ledtrådarna funnits mitt framför näsan på mig.

Hur kommer det sig att det man letar efter oftast redan finns mitt framför näsan på en?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0