Ja till allting som har med sommar att göra..

Jag har varit väldigt less på att sitta hemma och plugga istället för att njuta av livet. Men imorse kom jag fram till en väldigt svår och sällsyn ståndpunkt, nämligen det att livet blir vad man själv gör det till. Antingen sitter jag hemma och e sur över att jag inte är ute eller så är jag hemma och ser till att jag blir klar med mina tusen arbeten så att jag faktiskt kan komma till den punkten att jag kan gå ut.

Min dator har krånglat så en ny är på väg, som tur e så e den nya också rosa annars hade det inte varit kul för Dell. Det roligaste av allt är när man går och ska klaga på en produkt och låtsas som att man kan hela lagboken utantill. Det har hänt att jag har stått och klagat på min mobil o sen åberopar jag konsumentköplagen men inte fan kommer man på relevant paragraf för att stärka sitt argument, så det slutar med att man gör ett amatörförsök till att bygga upp ett argument på lagar som man enligt de inte har koll på, fastän man faktiskt kan mycket mer men råkar få hjärnsläpp framför de. De gångerna har inte slutat lyckligt kan jag säga, jag står där och har precis åberopat något som jag inte har kunnat säga så mycket om.
Så jag ska nog försöka och inte gå på lagar så mycket.

Samma sak hände med min dator, när jag klagade om min dator till min kompis kom jag fram till att jag skulle ringa de och åberopa produktsäkerhetslagen då det kom ut rök ur den, så istället för att bara klaga och bli sur för att ens grej inte funkar nej man söker i de inprintade kapitlen och försöker hitta svar på sina problem.

Inom en snart framtid kommer man börja snacka Avtalslagen med killen och om massa år står man och slänger in relevant lagrum från äktenskapsbalken under vardagstjafset. HAHAH, det här och mycket till är något att se fram emot mina vänner.

Nu blir det associationsrätt och Aktiebolagslagen...... Hörs..

Kommentarer
Postat av: Minna

Tack söto! Tänkte på "extra lök" häromdagen. Både jag och Niklas skratta ihjäl oss, stackars Fürst =D

2009-05-11 @ 20:00:30
URL: http://minnukka.blogg.se/
Postat av: Minna

haha då kommer jag verkligen tycka synd om piloten. du och dina juveler :D

2009-05-13 @ 12:25:42
URL: http://minnukka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0